Otaggad måndag..

Moorning, Martin mooorning ;) 
Igår var de häst hela dan. Upp tidigt, trött å halsont som ***. 
Lasta hästar å åkte iväg till harbo. Gloria med för första gången dit. Vi gick en sväng för att visa runt lite, tittig men inte stressad :)
Bangsi å Gloria dela Box. 
Jag red första lektionen med Gloria. Mycket skritt å hon lyssna bra! Tölta på riktigt fint å flytta för skänkel. 
Nöjd var jag! Hoppa av å gick med henne en bit ute, mycket hästar runtomkring å livrädd vart jag. 
De kom dundrande hej vilt i galopp. Lät som en jordbävning! Då vart hon stressad, trippade/tölta å så.. Alla hästar från alla olika håll visa hur fina de va med trav galopp å bockningar. Var ibte kul men vi tog oss in i boxen :) 

Deb andra gruppen red sin lektion å sen var de lunch. Vi gick igenom hur man fatta galopp å gjorde öppna. Hmm.. Man lär sej om man säger så. Jag har ALLTID fattat galopp genom att ta fram höger ben till höger galopp å tvärt om. Nu skulle vi "sola magen" å vrida oss åt de håll vi skulle ha galopp. 
Tanken var att vi bara skulle va med på en lektion men hon kändes redo för en andra lektion. Så nu var de vår tur igen. 

Skänkelvikning, öppna, tölt. Allt gick bra! Men hon böjer sej gärna lite för mycket. Men de gjorde inge eftersom hon e så ung. 
Vi testade på å göra galoppfattning på de "nya" sättet, de fungera! 
Sen gjorde vi övergångar från galopp-tölt-galopp-tölt, riktigt duktig var hon min pärla! <3 

Den här gången skritta vi av inne i ridhuset! ;) 
Mamma red sin andra lektion som oxå gick bra å hon va nöjd!
Sen lasta vi hästarna å åkte hem :) 
Riktigt nöjda! 

Idag får jag inte gå med min klass i skolan.. Känns BLÄ! 
Får hoppas jag överlever. Fysikprov som första lektion :/



Kommentera här: