Smink!

Mina åsikter.
 
FAKTA:
Vi lever i ett extremt utseendefixerat samhälle!!!!
 
De är något jag verkligen skulle vilja ändra på.. Men ärligt tror jag att de är VÄLDIGT SVÅRT när de stora kända människorna, modellerna, provdockor mm. Ser ut som perfekta små barbiedockor!
De är väldigt irriterande då de faktiskt påverkar de flesta. 
De är liksom bantningsannonser, bästa sminket osv i VARJE tidning på nästintill VARJE blad!
Går de ens att ignorera? Även för de staarkaste modigaste personerna..?
 
Sen att man har smink som ett stort intresse å så. Ja HELT OKEJ, kul för de! Men hur många här går ärligt till skolan lätt utan smink? Räck STOLT upp eran hand om ni gör de! 
Tyvärr knappar min hand fortfarande på tangentbordet, långt ner i backen :/ 
Igår när jah skulle "operera" mej fick jag inte ha smink. Tror ni jag kände mej glad? Nej TYVÄRR ville jag helst gömma mej långt ner i underjorden, Jag tycker verkligen de är jobbigt att inte ha nåt att "täcka" sej med.. Därav har jag typ alltid mössa oxå.
Smink är nåt som  liksom skyddar många människor, nått som gör att man känner sej  lite bekvämare. 
Och JA där bakom döljer sej nog MYCKET..
 
Nu utmanar jag er att varje dag skriva ner 5 bra saker om er själva, VARJE DAG. 
Självklart är ingen perfekt men framhäv era bra sidor, de ni är nöjda med. De syns på lång väg!
1 Anonym:

skriven

oh vilket fint inlägg och tänkvärt. det är sjukt svårt att säga något positivt, man vill alltid ha mer. man blir beroende av all reklam och media:(alla ska se ut på ett visst sätt, vara pinnsmala osv

Svar: Tack för din fina kommentar!
Jo de e ju verkligen så.. :/ De e fint med kurvor! :)
Reklamer gör mej verkligen galen!! :(
Ida

2 Mathias&Rebecca:

skriven

Svar på kommentar: Tack så himla mycket för din fina kommentar, kan bara säga att din blogg är lika fin! :)

Svar: Aww tack så mycket! :)
Ida

3 Milina Salihodzic:

skriven

Bra inlägg!

Svar: Tack så mycke! :)
Ida

4 mot plus:

skriven

tack du!!

ha en fin kväll!=)

Svar: Tack, hoppas din kväll vart/är bra :)
Gonatt!
Ida

5 Amanda [SPONTAN]:

skriven

Så himla bra inlägg :)

Svar: Tack så mycket fina du! :)
Ida

6 Emma Berglund:

skriven

Svar; Å tack så mycket :)

7 Hanna Victoria Sahlqvist :

skriven

Himla bra inlägg!

Svar: Tack så mycket fina du! :)
Ida

8 Camilla:

skriven

Själv är jag så gammal att jag inte orkar bry mig längre, jag är ändå bortom all hjälp, haha! Har inte sminkat mig på snart ett år... :) Ja, förutom lite mascara vid nåt tillfälle då iofs.

Svar: Haha skönt de! Längtar tills jag blir så 😉
Hoppas du har en bra torsdag!
Ida

9 aansoo.blogg.se:

skriven

ett riktigt tänkvärt inlägg, önskar verkligen att denna värld inte vore så utseendefixerad, men det är ju bara något man kan önska tyvärr...

Svar: Mm.. När medierna ser ut som de gör å har så stor inverkan kan 2 personer inte göra mycket.. :/
Du e stark som går igenom de du gör å jag tycker vääldigt synd om dej.. <3
Ida

Kommentera här: