Skithäst..

Påsklovet har börjat! Sjukt härligt ju! 
Åkte upp till hästarna, red ut på Bangsi. Skicka ett mess till mamma: JAG E SÅÅÅ KÄR I BANGSI JUST NU!! 
Å just då var exakt rätt ord.. För 2 minuter senare tog hästfaan bettet å galoppera iväg.. Över vägen, asrädd vart jag å drev bara på så vi kom över levande.. :/ Typ så. 
SEN börja jag backa, flytta å skrika åt honom! Usch va arg jag va! 
Red ner samma väg igen. På EXAKT samma ställe sticker han igen! 
FÖRBANNAD blev jag. Snurra han varv på varv bort från mej. Backa honom i uppånerförsbacke.. 
DE ÄR INTE OKEJ. PUNKT. 
Gick med honom hem till stallet, in i paddocken å lät han galoppera varv på varv. 
Sen lyssna han super. Åhh dumma häst. Han har ju gångarter som räcker LÅÅNGT! 
Aja.. Trött red jag gloria i paddocken. Ny taktik: tölta korta korta sträckor.. Men många ggr. Kommer lugna henne, bygga muskler å ge fina övningar. 
Thats My plane! 
1 amanda ♔:

skriven

åh trist:(

Svar: Ja.. Först asglad liksom.. Läskigt hur snabbt allt kan förändras jue..
Gonatt!
Ida

Kommentera här: